Jawatan Kosong Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM)

Jawatan Kosong Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM)
Jawatan Kosong Terkini Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia - Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) adalah salah satu jabatan di bawah Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, Malaysia dan terdiri daripada Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia, 11 Jabatan Perhutanan Negeri dan 33 Pejabat Hutan Daerah di seluruh Semenanjung Malaysia. Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia menyediakan perkhidmatan kepada Warga negara Malaysia. Untuk meningkatkan kinerja serta mencapai visi misinya, Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia mebutuhkan sumber daya manu sia dengan membuka Jawatan Kosong untuk bergabung menjadi bagian dari Perhutanan Malaysia melalui Rekrutmen Jobs Terkini Perhutanan Malaysia sebagai berikut :




Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas Pelayanan di Malaysia, Jabatan Perhutanan mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Perhutanan Malaysia mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2017.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini Jun 2017 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Jun 2017 Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Jun 2017 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :


Jawatan Kosong Terkini Jabatan Perhutanan Malaysia



Peluang Kerja Kosong :

JABATAN PERHUTANAN NEGERI PERAK
IKLAN JAWATAN KOSONG

Pemohon-pemohon adalah dipelawa daripada warganegara malaysia rakyat dymm paduka seri sultan perak darul ridzuan yang berkelayakan sahaja, layak memohon kekosongan jawatan di jabatan perhutanan negeri perak.


PENOLONG JURUTERA (MEKANIKAL / AWAM) JA29



LOKASI JAWATAN :
  • Lokasi : Perak
  • Sektor : Kerajaan
  • Taraf Jawatan : Contract for Service


SYARAT-SYARAT LANTIKAN DAN KELULUSAN

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
  • Keutamaan adalah Rakyat Negeri Perak;
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
  • Sijil dalam bidang kejuruteraan Mekanikal/Awam yang diiktiraf oleh kerajaan daripada politeknik - politeknik atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
  • Lulus Bahasa Malaysia (termasuk lulus ujian lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.


CARA-CARA MEMOHON :
  • Permohonan hendaklah menggunakan Borang Permohonan JPN 1/2017 yang boleh didapati secara PERCUMA di Kaunter Jabatan Perhutanan Negeri Perak (Bahagian Pentadbiran) atau bisa juga dengan MUAT TURUN BORANG, DISINI
  • Permohonan juga dikehendaki mengemukakan ‘resume’ beserta dengan salinan sijilsijil persekolahan, kad pengenalan, sijil kelahiran, gambar terkini berukuran pasport serta lain-lain dokumen sokongan yang berkaitan (salinan sijil perlu disahkan).
  • Permohonan dari pegawai sedang berkhidmat dengan Kerajaan / Pihak Berkuasa Tempatan / Badan Berkanun hendaklah dibuat melalui Ketua Jabatan masingmasing.




CATATAN AM :
  • Iklan Jobs 2017 Jabatan Perhutanan Tarikh tutup :  15 Jun 2017
  • Hanya calon-calon yang berkelayakan selepas ditapis dan didapati sesuai sahaja akan dipanggil untuk temuduga.
  • Pemohon yang tidak menerima sebarang jawapan selepas enam (6) bulan dari tarikh tutup adalah dianggap sebagai tidak berjaya.
  • Pihak Jabatan Perhutanan Negeri Perak berhak memilih mana-mana calon yang difikirkan layak dan bersesuaian. Keputusan adalah muktamad.
  • Keutamaan akan diberikan kepada calon yang mempunyai kemahiran dan berpengalaman dengan jawatan yang dipohon.
  • Pihak Jabatan Perhutanan Negeri Perak tidak akan bertanggungjawab atau menanggung segala perbelanjaan berkaitan dengan temuduga.


Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Jabatan Perhutanan ?



Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Jun 2017 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Iklan Jawatan Kosong Terkini Jabatan Perhutanan, Silakan hantar Sebarang Lamaran DIKIRIM via POS atau DATANG SENDIRIkealamat dibawah ini :


JABATAN PERHUTANAN NEGERI PERAK
ARAS 1, BAHAGIAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA
PERSIARAN MERU UTAMA
BANDAR MERU RAYA
30020 IPOH



*) Tulis nama jawatan dibahagian atas sebelah kiri sampul surat


Pautan : Jawatan Kosong JPSM


via Jawatanter

0 Komentar untuk "Jawatan Kosong Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM)"

Back To Top