Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak (SPANS) - 2 Okt 2016

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak mempelawa pemohon warganegara Malaysia yang bermastautin di Kuala Lumpur dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi mengisi kekosongan untuk jawatan-jawatan seperti berikut:-



Jawatan:

1. ARKITEK J41

2. JURUTERA J41

3. PEGAWAI TADBIR N41

4. PEGAWAI PENGUATKUASA KP41

5. PEGAWAI PENILAIAN W41

6. PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN U41

7. PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN W29

8. PENOLONG PEGAWAI PERTANIAN GA29

9. PENOLONG PEGAWAI PENGUATKUASA KP29

10. PELUKIS PELAN (KEJURUTERAAN AWAM) JA19

11. PEMBANTU KEMAHIRAN H19

12. PENGAWAL KESELAMATAN KP11



Pemohon yang telah mendaftar dan memohon jawatan yang disenaraikan tidak perlu lagi memohon semula sekiranya tempoh permohonan masih sah.

Pemohon yang telah mendaftar tetapi tidak memohon jawatan kosong yang disenaraikan boleh mengemaskini permohonan jawatan melalui akaun e-recruitment masing-masing. Bagi mereka yang belum mendaftar dan berminat memohon jawatan kosong yang diiklankan, perlu terlebih dahulu mengemukakan pendaftaran yang lengkap secara atas talian melalui laman web ini.

Sila rujuk SYARAT-SYARAT DAN CARA MEMOHON sebelum mengemukakan permohonan jawatan kosong dan pastikan semua maklumat diisi dengan lengkap dalam akaun e-recruitment.


Tarikh tutup permohonan (replika data) : 02 Oktober 2016




Join Telegram Kami : http://ift.tt/28PQhJx

Jawatan Kosong Terkini 2016 di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak (SPANS)



Latar Belakang Jabatan

Sebelum 15 Mac 1989, Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) dikenali sebagai Jabatan Parit dan Taliair (JPT). Di peringkat kebangsaan, JPT telah ditubuhkan pada 1 Januari 1932 untuk melaksanakan fungsi-fungsi pengairan dan saliran yang sebelum itu dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR) manakala di peringkat negeri Sarawak, tugas berkenaan masih dijalankan oleh JKR.

Pada 1 Januari 1967, Cawangan Pengairan dan Saliran, JKR Sarawak dipisahkan daripada JKR dan menjadi sebuah jabatan kerajaan yang baru. Jabatan ini dikenali sebagai JPT. Tugas utamanya pada masa itu adalah terhad kepada penyediaan kemudahan pengairan dan saliran pertanian. Diperingkat Kerajaan Negeri, JPS adalah di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar Sarawak (KKLB)  manakala di peringkat Persekutuan, JPS adalah di bawah Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar.

Operasi JPS merangkumi perlaksanaan projek-projekk pembangunan sumber air, khususnya dalam bidang pengairan, saliran, kejuruteraan sungai, penialian sumber air, perancangan dan rekabentuk kejuruteraan, pembinaan dan juga pengendalian serta penyelenggaraan projek-projek berkaitan dengan penggunaan air. Mulai dari tahun 1972, JPS juga terlibat di dalam bidang hidrologi dan tebatan banjir, manakala fungsi kejuruteraan pantai pula menjadi tanggungjawab JPS bermula dari tahun 1986.



via Mehkerja

0 Komentar untuk "Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak (SPANS) - 2 Okt 2016"

Back To Top