Hari Kerjaya Kebangsaan ‘Train Ride’, Kembara Kerjaya 2016 Di 4 Stesen Keretapi


PUTRAJAYA – Kementerian Sumber Manusia (KSM) akan menganjurkan Hari Kerjaya Kebangsaan ‘Train Ride’ dan Kembara Kerjaya 2016 pada 19 hingga 21 Ogos ini.

KSM dalam kenyataan hari ini memaklumkan program kembara kerjaya dengan menaiki keretapi itu akan berhenti di empat stesen yang dikenal pasti iaitu Stesen Keretapi Lama Kuala Lumpur, Ipoh (Perak), Arau (Perlis) dan Sungai Petani (Kedah).

“Di setiap stesen ini juga telah dirancang dengan pengisian karnival kerjaya dan pameran informasi berkaitan dengan peranan dan fungsi jabatan dan agensi di bawah Kementerian Sumber Manusia,” menurut kenyataan itu.

Pelancaran program itu akan diadakan di Stesen Keretapi Lama Kuala Lumpur oleh Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Richard Riot Jaem pada 19 Ogos.

Simbolik pelancaran ‘Train Ride’ dengan rombongan menaiki keretapi akan diketuai Timbalan Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Ismail Abd Muttalib dan disertai 200 sukarelawan kerjaya.

KSM berkata pelaksanaan program itu adalah untuk membantu para majikan memperoleh guna tenaga yang berkelayakan dan berpotensi bagi keperluan perusahaan dan industri mereka.

Kumpulan sasaran program berkenaan antaranya terdiri daripada siswazah institut pengajian tinggi/kolej/pusat latihan kemahiran, lepasan sekolah, pelajar sekolah, pekerja yang ingin meningkatkan kerjaya dan pekerja yang diberhentikan kerja.

— BERNAMA

0 Komentar untuk "Hari Kerjaya Kebangsaan ‘Train Ride’, Kembara Kerjaya 2016 Di 4 Stesen Keretapi"

Back To Top