Jawatan Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)

Tenaga Nasional Berhad (TNB)
Iklan Jawatan Kosong Terkini TNB (Tenaga Nasional Berhad) - Tenaga Nasional Berhad (TNB) adalah syarikat bekalan elektrik yang terbesar di Malaysia. Aset perniagaannya adalah sejumlah RM 60.0 billion. Bilangan pelanggan adalah lebih 6 juta akaun di Semenanjung Malaysia dan Sabah. Perniagaan terasnya ialah menjana, menghantar dan membahagi tenaga elektrik ke seluruh Malaysia. Tenaga Nasional Berhad (TNB) juga adalah pengendali Grid Nasional, iaitu talian penghantar elektrik ke seluruh negara. Talian ini terdiri dari talian 132 kV, 275 kV dan 500 kV.






Iklan Jawatan Kosong Terkini TNB (Tenaga Nasional Berhad) - TNB (Tenaga Nasional Berhad) melalui anak syarikat juga terlibat dalam pembuatan alat pembolehubah, alat suis voltan tinggi dan kabel, sebagai pakar runding di dalam bidang seni bina, awam dan elektrik, menyelenggara dan membaiki peralatan elektrik dan sebagai pakar pengurusan projek. TNB (Tenaga Nasional Berhad) juga mengendali universiti swasta iaitu Universiti Tenaga Nasional.

Keupayaan penjanaan

TNB (Tenaga Nasional Berhad) mempunyai keupayaan jana elektrik sebanyak 11,296 MW. TNB menjana dengan menggunakan loji hidroelektrik dan logi terma.

TNB (Tenaga Nasional Berhad) telah Mengekalkan Lights On di Malaysia sejak ia ditubuhkan sebagai Lembaga Letrik Negara pada tahun 1949, menjanakan pembangunan negara melalui penyediaan bekalan elektrik boleh dipercayai dan cekap.

Perniagaan teras TNB (Tenaga Nasional Berhad) adalah dalam penjanaan, penghantaran dan pengagihan elektrik. Di Semenanjung Malaysia, Syarikat membekalkan isi rumah dan industri dengan tenaga elektrik daripada enam stesen haba dan tiga skim hidroelektrik utama. Ia juga mengurus dan mengendalikan Grid Nasional yang menghubungkan stesen janakuasa TNB dan IPP kepada rangkaian pengagihan. Grid disambungkan ke sistem penghantaran Thailand di utara dan sistem penghantaran Singapura di selatan. Di Malaysia Timur, TNB mempunyai ekuiti 80% di Sabah Electricity Sdn. Bhd. (SESB), yang menguruskan Grid Sabah.

Selain daripada perniagaan terasnya, TNB (Tenaga Nasional Berhad) telah dipelbagaikan kepada pembuatan transformer, suis voltan tinggi dan kabel; penyediaan perkhidmatan perundingan profesional; dan seni bina, awam, kejuruteraan elektrik kerja-kerja dan perkhidmatan, pembaikan dan penyelenggaraan. Syarikat juga terlibat dalam penyelidikan dan pembangunan, pembangunan hartanah dan perkhidmatan pengurusan. Memanfaatkan peluang yang ada di luar negara, TNB sedang cuba memasuki ke dalam pasaran baru muncul, memberi tumpuan kepada Asia Pasifik, Timur Tengah dan rantau Afrika Utara.

Pada tahun 2005, Syarikat telah memulakan Pelan Strategik 20 Tahun dengan matlamat utama untuk berubah menjadi pemain bertaraf dunia menjelang tahun 2025. Bagi menyokong wawasan ini, TNB melabur dengan ketara dalam pembangunan profesional yang berterusan pekerjanya melalui program berstruktur. Terdapat juga diperbaharui penekanan kepada kelestarian, kedua-dua organisasi dan persekitaran Malaysia. Pelan Strategik memerlukan tumpuan yang lebih kepada inisiatif hijau seperti pembangunan sumber-sumber yang boleh diperbaharui bahan api, dan lebih berkesan pengurusan permintaan sampingan melalui kecekapan tenaga, sekali gus melengkapkan agenda pengurangan karbon Kerajaan.

Sebagai sebuah syarikat berkaitan kerajaan terkemuka, TNB (Tenaga Nasional Berhad) juga memberi penekanan yang kuat terhadap tanggungjawab sosialnya. Melalui penubuhan Yayasan Tenaga Nasional (YTN), yang ditubuhkan pada tahun 1993, Syarikat menjalankan pelbagai program CSR yang memberi manfaat kepada yang kurang bernasib baik. Antara banyak program jangkauan sosial yang berjaya adalah mereka pendidikan yang melalui biasiswa dan kesihatan yang lebih baik untuk semua.

Pautan : http://www.tnb.com.my/

Tenaga Nasional Berhad (TNB) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas perkhidmatan di Malaysia, Tenaga Nasional Berhad (TNB) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Tenaga Nasional Berhad (TNB) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2016.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs Vacancy jawatan kosong terkini Ogos 2016 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Ogos 2016 Tenaga Nasional Berhad (TNB) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Ogos 2016 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Peluang Kerjaya :

SKIM LATIHAN 1 MALAYSIA – INDUSTRI BEKALAN ELEKTRIK

KUMPULAN 3 FASA 3 (PENGAMBILAN BULAN SEPTEMBER/OKTOBER)


Apa itu SL1M-IBE ?

Sebagai melaksanakan salah satu tanggungjawab sosial korporat dalam usaha merealisasikan Gagasan 1Malaysia, TNB bersama-sama syarikat-syarikat penjana bebas yang terpilih di dalam Industri Bekalan Elektrik dengan kerjasama Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA), mempelawa semua siswazah yang menepati kriteria-kriteria di bawah menyertai Program SLIM-IBE di mana ini merupakan program latihan selama 8 bulan dengan pembelajaran teori softskills yang komprehensif dan latihan dalam kerja dalam pelbagai fungsi-fungsi perniagaan TNB dan di syarikat-syarikat penjana bebas yang terpilih.

Skim latihan ini bermatlamat untuk meningkatkan kebolehpasaran graduan-graduan bagi mendapatkan pekerjaan di pasaran kerjaya.


Syarat Kelayakan :
  • Warganegara Malaysia
  • Mempunyai kelayakan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Kejuruteraan Elektrikal (kuasa), Kejuruteraan Mekanikal, Kejuruteraan Awam, Sains Komputer / Teknologi Maklumat, Perakaunan / Kewangan, Pengurusan Pentadbiran / Sumber Manusia / Pentadbrian Awam / Statistik , Undang-Undang dan diiktiraf oleh Jabatan Perkhidmatan Awam / Agensi Kelayakan Malaysia.
  • PNGK 2.50 dan ke atas bagi semua bidang pengajian.
  • SPM/SPMV dengan kredit dalam matapelajaran Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris dan Matematik serta lulus matapelajaran Pendidikan Islam / Pendidikan Moral.
  • Had umur tidak melebihi 28 tahun.
  • Graduan ijazah dari dalam dan luar negara  yang tidak mendapat  pekerjaan selepas 6 bulan tamat pengajian.
  • Graduan yang bekerja tetapi pekerjaannya tidak setaraf dengan kelulusan (underemployed).
  • Sanggup mengikuti latihan di mana-mana unit bisnes TNB atau Syarikat-Syarikat Penjana Bebas (IPPs).
  • Keutamaan kepada graduan yang mempunyai pendapatan isirumah yang rendah.


Faedah Penyertaan :
  • Elaun saraan sebanyak RM1,500 sebulan.
  • Kelayakan cuti  sebanyak 8 hari sepanjang 8 bulan latihan.
  • Tertakluk di bawah Perlindungan Insurans sepanjang 8 bulan latihan.
  • Bayaran balik rawatan perubatan sehingga RM360 sepanjang 8 bulan latihan.


Sebarang pertanyaan, sila hubungi :

  • Alamat Emel : sl1m@tnb.com.my
  • No. Telefon :
    • Pn. Rosita : 03-2296 6300
    • Pn. Jayenthi : 03-2296 6660
    • Cik Norshazila : 03-2296 6660
    • En. Zairam : 03-2296 6924



Catatan :
  • Iklan Jobs 2016 Tenaga Nasional Berhad (TNB) Tarikh tutup : 14 Ogos 2016

Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Tenaga Nasional Berhad (TNB) ?


Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Ogos 2016 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Iklan Jawatan Kosong Terkini Tenaga Nasional Berhad (TNB), Sila buat Permohonan melalui ONLINE dialamat Pautan dibawah ini :
Cara Memohon :
  • Calon-calon yang berminat dan menepatisyarat-syarat diatas dikehendaki memohon secara online dengan melayati lawan web : 
  • Permohonan yang tidak lengkap atau format hard copy tidak akan diberi pertimbangan. Permohonan perlu dimajukan sebelum 31 Julai 2016. Hanya calon yang disenarai pendek akan dimaklumkan.


Pautan : TNB


via Jawatanter

0 Komentar untuk "Jawatan Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)"

Back To Top